Ugrás a tartalomra
A tanulási folyamat: tanulási stílusok, motiváció, orientáció, tanulási módszerek, stratégiák, technikák, tanulási körülmények
Tartalom
Szövegértelmezés I
A tantárgy ismertetése: célok, tartalmak, követelmények, értékelés
Szemléleti megalapozás, alapvető fogalmak: kompetencia, kognitív és kommunikációs kompetencia
A tanulási folyamat. Paradigmaváltások, tanuláselméletek
A tanulási folyamat: tanulási stílusok, motiváció, orientáció, tanulási módszerek, stratégiák, technikák, tanulási körülmények
Tanulás és szövegértés (olvasás). A tanulási és olvasási (szövegértési) stratégiák, módszerek és technikák közötti összefüggések
A szövegértés. Az olvasás mint pszichikus rendszer; a kommunikációs kompetencia alapvető komponensrendszere
Szövegtan. Szövegpragmatika
Olvasási stratégiák (elméletek, fogalmak, modellek)
Olvasási stratégiák (alkalmazás)
Nem irodalmi és irodalmi kommunikáció (elméletek, stratégiák, gyakorlatok)
Az interdiszciplináris és intertextuális szemlélet és gyakorlat fontossága a szövegértésben
Szövegszemantika. A szövegszemantikai ismeretek szerepe a szövegértésben és szövegalkotásban
Szöveggrammatika. A szöveggrammatikai ismeretek szerepe a szövegértésben és szövegalkotásban
A félévi tevékenység értékelése (reflexió, értékelés, önértékelés)