Tantárgyak

Kelemen Attila · Kredit 2 · Szem 1 · Őszi

A hallgatók, az egyházi (szakmai) gyakorlatok rendjén, önismeretet és önazonosság-tudatot fejlesztő beszélgetésekben vesznek részt. Ezen beszélgetések a témaközpontú interakcionális modellben történnek. Ószövetségi elhívás-küldetéstörténetek, valamint a témával kapcsolatos tanulmányok, cikkek feldolgozása, megbeszélése kapcsán a beszédkészséget (is) fejleszteni kívánjuk.

Kelemen Attila · Kredit 2 · Szem 2 · Tavaszi

A hallgatók, az egyházi (szakmai) gyakorlatok rendjén, önismeretet és önazonosság-tudatot fejlesztő beszélgetésekben vesznek részt. Ezen beszélgetések a témaközpontú interakcionális modellben történnek. Ószövetségi elhívás-küldetéstörténetek, valamint a témával kapcsolatos tanulmányok, cikkek feldolgozása, megbeszélése kapcsán a beszédkészséget (is) fejleszteni kívánjuk.

Kelemen Attila · Kredit 2 · Szem 3 · Őszi

A kezdődő legációs gyakorlatokra való tekintettel, szószéki gyakorlatokra kerül sor. Ezek prédikáció-választásból, prédikáció-elsajátításból, az istentiszteleti rend (liturgia) összeállításából, istentiszteleti imádság-írásból, és a szószéki gyakorlatból állnak össze. A szolgálatok csoportos kiértékelése és megbeszélése rendjén, jó lehetőség nyílik a hallgatók igehallgatási kultúrájának az alakítására, valamint a kifejezőkészségük javítására.

Kelemen Attila · Kredit 2 · Szem 4 · Tavaszi

A gyakorlat három tevékenységből tevődik össze: ismeret-integrációs gyakorlat, legációs prédikációk elsajátítása, legációs élmények és tapasztalatok feldolgozása, illetve teológiai reflexió.

1. Ismeret-integrációs gyakorlat. Elkezdődik az a folyamat, melynek fő célkitűzése az, hogy a hallgatók meglássák a megszerzett teológiai ismeretek gyakorlati használhatóságának a lehetőségeit. A cél tehát, az integrációs készség alakítása.

Kelemen Attila · Kredit 2 · Szem 1 · Őszi

A kurzus célja a lelkipásztori szolgálatra készülő hallgatók ismeret-alkalmazási (homiletikai, katekétikai, liturgikai és csoportdinamikai) készségének számbavétele és finomítása, valamint ekkléziasztikai érzékenységének fejlesztése.

Kelemen Attila · Kredit 2 · Szem 2 · Tavaszi

A kurzus célja a hallgatók ismeret-alkalmazási (pasztorációs, pojmenikai) készségének számbavétele és finomítása, valamint ekkléziasztikai érzékenységük fejlesztése.