Hogyan válhatunk érzékennyé a segítő hivatás jelenkori problémáira mire van szükség a hatékony segítő háló kiépítéséhez? Vizsgálódásom tárgya hogy hogyan befolyásolhatja a transzgenerációs delegáltság a társadalmi igény és presztízs a digitális kor a segítő kapcsolatokat. Milyen változásokat hoz a segítő hivatások területén módszereiben az etikai gondolkodásban a különböző társadalmi szereplők közötti párbeszédben? Fókuszban a hiteles segítő valósága az emberkép körüli tisztánlátás és az etikai gondolkodás valamint a fogalmak tisztázása és a helyén kezelése.
személyiség
A személyiségpszichológia segít a lelkészségre készülő hallgatónak, hogy megismerje az emberek közötti személyiségbeli különbségek eredetét és megnyilvánulási formáit. Az alapismeretek elsajátítása által felkészül arra, hogy az iskolai, kórházi vagy gyülekezeti közegben ismerje fel az emberi motivációkat és szükségleteket, ugyanakkor fontos ismeretekre tegyen szert saját személyiségének nyilvánvaló és rejtett működését illetően.
Pregătirea studenților pentru activitatea de îngrijire spirituală presupune pe lângă pregătirea teoretică și însușirea comportamentului de îngrijitor spiritual. Parte a acestuia trebuie să fie confruntarea cu propria personalitate (slăbiciuni și puncte forte deopotrivă). Activitatea în grup include: exerciții de comunicare, cunoaștere de sine și de dezvoltare a personalității completat de consulatrea între patru ochi.
Pregătirea studenților pentru activitatea de îngrijire spirituală presupune pe lângă pregătirea teoretică și însușirea comportamentului de îngrijitor spiritual. Parte a acestuia trebuie să fie confruntarea cu propria personalitate (slăbiciuni și puncte forte deopotrivă). Activitatea în grup include: exerciții de comunicare, cunoaștere de sine și de dezvoltare a personalității completat de consulatrea între patru ochi.
Csiha Kálmán püspök életének utolsó interjúja, melyet Barantón adott nekem abból az alkalomból, hogy doktoranduszként arra kerestem a választ, milyen hatással van a Történelem az egyes ember egyéni történetére. Az interjúban börtönéveiről és azoknak az életére, személyiségére, szolgálatára gyakorolt hatásáról beszél.
A diákot felkészíteni a lelkigondozói munkára: az elmélet megtanulása mellett a lelkigondozói magatartás elsajátítása. Ennek része kell legyen a saját személyiségével való szembenézés (gyengeségek és erősségek egyaránt). A csoportmunka része: kommunikációs, önismereti és személyiségfejlesztő gyakorlatok, amit kiegészít a négyszemközti konzultálás.