Somfalvi Edit

A huszadik században egy olyan jelenség következett be, amely nemcsak fizikai világunkban hozta létre a „határtalanság” érzését, hanem egy egészen új vagy más világot alakított ki. E világ eszközei ugyan valóságosak, de maga ez a világ nem valóságos, mivel virtuális, látszólagos, azonban aki bűvkörébe lép, könnyen rabjává válik. E látszólagos világ, virtuális valóság, más néven szimulakrum egyik létrehozója, alkotó eleme és hordozója az internet.

A bibliai történetek és mesék jellem és küzdőképesség erősítő hatásait megértve lehetőségeink szerint mindent meg kell tennünk, hogy az iskolában és gyermekcsoportokban kialakuló pszichoterror elejét vegyük.

A tanulmány a református gyülekezetekben élő népszokások közül a halál átmeneti rítusához kapcsolódakat gyűjti össze, a teljesség igénye nélkül. A virrasztó és a halotti tor napjainkig élő hagyományai változatos formákban maradtak fenn a gyülekezetekben.
Ezeknek gyűjteménye a tanulmány, mely összefoglalásként megállapítja, hogy ezek a régi szokások ma is élnek, és néprazi, valamint lelkigondozói szempontból nagyon fontos, hogy fenn is maradjanak.

În timpul programului catehetic, propus de Institutul Teologic Protestant, studentul practicant are ca obiectiv descoperirea, înțelegerea și aplicarea tipurilor de educație bisericeasca, organizate și conduse de Biserica Reformată. (De la grădiniță la colegiu.) Ajunge la cunoașterea și folosirea planului școlar conform anului liturgic și Curiculului Național. Intră în posesia unor competențe care îl ajută să întocmească și să dezvolte planuri didactice și planuri de lecție pentru orice vârstă.

În timpul programului catehetic, propus de Institutul Teologic Protestant, teologul practicant are ca obiectiv descoperirea, înțelegerea și aplicarea tipurilor de educație bisericeasca, organizate și conduse de Biserica Reformată. (De la grădiniță la colegiu.) Ajunge la cunoașterea și folosirea planului școlar conform anului liturgic și Curiculului Național. Intră în posesia unor competențe care îl ajută să întocmească și să dezvolte planuri didactice și planuri de lecție pentru orice vârstă.

Akadémiai Istentisztelet 2018 február 25-én.
Textus: Ézsaiás 5, 1-7: Dal az Úr szőlőjéről
Lekció: János 15, 1 – 8: A szőlőtő és a szőlővesszők
1. 404. dics. Siess, keresztyén, lelki jót hallani 1 – 3 v.
2. 403. dics. Semmit ne bánkódjál 1 – 2 v.
3. 386. dics. Krisztusom, kívüled nincs kihez járulnom 1 – 4 v.
4. 80. Zsolt. Uram, ismétlen térj mihozzánk 4 – 6 v.
5. 342. dics. Velem, én szent Atyám 4 – 6 v.
6. 394. dics. Kegyelmes Isten, kinek kezében 1 – 4 v.

Lelkipásztorként sokszor kellett megállnom magányos emberek, kórházi ágyakon fekvő betegek vagy gyászolók mellett temetéseken. Gyakran tapasztaltam, hogy saját szavaim elégtelennek bizonyultak, ami a bátorítást illeti, de egy jól megválasztott alapige vagy elbeszélt-elolvasott történet érezhetően oldotta a magányos, a beteg vagy a gyászoló ember szomorúságát, szorongását. E tapasztalatok sora vetette fel bennem a lehetőségét annak, hogy talán célzatosan lehet használni a bibliai történeteket szorongásoldásra.

A gyakorlatot végző teológiai hallgató részt vesz a gyülekezeti hitvallásos nevelés minden részegységében.(Óvodától kezdve az egyetemista bibliaóráig). Megismeri az egyházi év és a Nemzeti Alaptanterv által előírt vallásórás, kátéórás és bibliaórás éves tanterveket. A szakmai gyakorlat végére képessé válik egyedül összeállítani éves tanterveket, óraterveket, megszervezni és lebonyolítani a hitvallásos oktatás-nevelés minden részegységét. Megtanul együttműködni a katechétikai munkában részt vevő szolgálattevőkkel (kántor, diakónus, vallástanár, stb.)

A gyakorlatot végző teológiai hallgató részt vesz a gyülekezeti hitvallásos nevelés minden részegységében.(Óvodától kezdve az egyetemista bibliaóráig). Megismeri az egyházi év és a Nemzeti Alaptanterv által előírt vallásórás, kátéórás és bibliaórás éves tanterveket. A szakmai gyakorlat végére képessé válik egyedül összeállítani éves tanterveket, óraterveket, megszervezni és lebonyolítani a hitvallásos oktatás-nevelés minden részegységét. Megtanul együttműködni a katechétikai munkában részt vevő szolgálattevőkkel (kántor, diakónus, vallástanár, stb.)

Pages

Subscribe to Somfalvi Edit