- HU
- EN
- RO
A család lelkigondozása a kontextuális szemlélet alapján
A diákok ismerjék meg, értsék meg és sajátítsák el a kontextuális lelkigondozás (és terápia) elvi, elméleti és gyakorlati alapjait annak érdekében, hogy bármikor lehívható tudással rendelkezzenek.
Competences
Specific competences
Belelátnak a kontextuális szemlélet teológiai, filozófiai és pszichológiai hátterébe és megértik az azok közötti összefüggéseket. Ezek alapján kialakítanak egy megalapozott ideált az ember működéséről a kapcsolataiban; képesek észlelni a működésben beálló zavarokat és meglátni azok egyéni és kapcsolati okait; képesek felismerni a kapcsolatokban és az egyénekben rejlő erőforrásokat; képesek segíteni abban, hogy a adott kontextusban élő emberek mozgosítsák ezeket az erőforrásokat és elinduljanak az etikai jellegű párbeszéd útját.Course structure
Total estimated time
Classroom study | Course | Seminar | Practice | |
---|---|---|---|---|
2 hours/week | 2 | 0 | 0 | |
28 hours/semester | 28 | 0 | 0 |
Individual study | Hours/sem | |||
---|---|---|---|---|
Total estimated time | 104 | |||
Studying course notes and bibliography | 68 | |||
Further documentation in libraries, electronic platforms, or on the field | 6 | |||
Preparing essays, papers, or documentation | 0 | |||
Personal tutoring | 2 | |||
Total individual study | 76 |
Examination
A diák a félév közben és a viszgaidőszak idején számot ad a kontextuális szemlélet ismeretéről.
Bibliography
Book
- (2009): A harmadik - akivel nem számoltak 3.. Teológia Praxis . Cluj-Napoca: Exit, 1-231 old.
- (1986): Between Give and Take. A Clinical Guide to Contextual Therapy. New York: Brunner / Mazel Publisher, 1-432 old.
Journal article
- (2018): A kontextuális lelkigondozásról dióhéjban. In: Embertárs 14.1, 3-9 old.
- (2019): A csomópont-létezés és velejárói. In: Theológiai Szemle 62.4, 229-234 old.