Skip to main content
Protestant Theological Institute of Cluj-Napoca
The university training Reformed, Lutheran and Unitarian ministers in Transylvania
HU
EN
RO
NEWS
News
Events
Calendar
Announcements
PTI in the Media
Jobs
Blogs
INSTITUTE
Organizational structure
Historical overview
Offices
Partner institutions
Charta
Regulations
Campus
Information booklet
APPLICATION
MA studies in protestant theology
Reformed BA
ACADEMIA
Degrees
Courses
Neptun
Erasmus
Postgradual
Evaluations
RESEARCH
Research projects
Publications of the PTI
Books
Articles
Notes, Reviews
Studia (SDTP)
Református Szemle
Library
STAFF
Teachers
University pastor
Admistrative staff
Library staff
ACADEMIC LIFE
Academic worship
Missionary activities
Lectures
Sermons
Legation
Picture galery
Search form
Search
A Heidelbergi Káté Barth egyházi dogmatikájában
Tamás Juhász
: A Heidelbergi Káté Barth egyházi dogmatikájában. In:
Református Szemle
65 (1972), 390-403. pp.
Publication type
Journal article
Subject
Systematic Theology - Dogmatics
Systematic Theology
Keywords
Heidelbergi Káté
Barth Károly
dogmatika
Download
Not available for download.
Published volumes of Studia
Studia Doctorum
5 (2014)
Related books
Jakab István
Egyetlen vigasztalásom. Áhítatok minden napra a Heidelbergi Káté alapján
(2016), 370 old.
Related articles
Zoltán Adorjáni
Visszatekintés 2013. második felének néhány rendezvényére
. In:
Református Szemle
107 (2014), 109-116
Vilmos József Kolumbán
Köpeczi Bodosi Sámuel kéziratos kátéja - kiegészítés az erdélyi konfirmáció történetéhez
. In:
Határtalanul a határok között. egyháztörténeti tanulmányok
(2020), 110-126
Ifj. Teleki Domokos kátéfordítása
. In:
Studia Doctorum Theologiae Protestantis
4 (2013), 201-212
Backamadarasi Kiss Gergely kéziratos kátémagyarázata és teológiai meggyőződése
. In:
Emlékkönyv Tőkés István 90. születésnapjára
(2006), 586-597
Elek Rezi
A Ferencz József-féle Káté átdolgozásai és kiadásai
. In:
Keresztény Magvető
124 (2018), 500-518
A káték "fölöttébb szükséges voltáról"
. In:
Studia Doctorum Theologiae Protestantis
5 (2014), 9-12
More articles ›