1Sám 3,1-10
Ószövetség órán sokszor elhangzik, hogy a különféle szövegek számos az eredeti nyelvhez köthető jelenséget, szójátékot, allúziót és más ehhez hasonlót tartalmaznak. Egy-egy érdekesebb jelenségre fel szoktam hívni a figyelmet, és azt is számtalanszor hangoztattam már, hogy a jól ismerős történeteknek, üzeneteknek épp ezek felől lehet egy-egy új hangsúlyt, szempontot kölcsönözni. A mai reggelünkön mindezt Sámuel nevéhez kapcsolódóan fogjuk megnézni. Mindenekelőtt azonban egy kicsit az alaphelyzetet kell szemügyre vennünk.
Kató Szabolcs Ferencz
Mindig aktuális egy képzés modern kihívásokhoz történő újragondolása. Ez alól a teológiai képzés sem kivétel. Egy megalapozott tanmenet pedig csak a kimenet felől fejtheti vissza azokat a kompetenciákat, amelyeket a képzésben kialakítani szeretne. Jelen esetben ez azt jelenti, hogy az Egyház, annak lelkipásztorai kell megfogalmazzák, milyen készségek elégségesek, és milyen új területen lenne szükségük támogatásra. Ennek felmérésére a szociológia módszertana ad eszközöket. Szükség van tehát egy szakszerű felmérésre e téren.
Prófétai imádság
In 1 Corinthians 15:20 and 23, Paul calls Jesus “the first fruits of those who are asleep.” According to John, Jesus died on the Eve of Passover and was resurrected on the third day, which was the day of the Omer ritual, the ritual of the first fruits. There have been many attempts to prove that Paul alludes intentionally to the first fruit implicitly, remembering the chronology of Jesus’s last days.
Pages
