Tantárgyak

Somfalvi Edit · Kredit 2 · Szem 7 · Őszi

Az angol teológiai nyelv megismerteti a hallgatót a leggyakrabban használt teológiai szakkifejezésekkel, képessé teszi arra, hogy azokat szövegkörnyezetben felismerje, összefüggésében értse és szabatosan használja írásban és beszédben. Fejleszti a hallgató olvasási és kommunikációs készségét angol teológiai nyelven.

Somfalvi Edit · Kredit 2 · Szem 8 · Tavaszi

A második félével angol teológiai nyelvórák képessé teszik a tanulót arra, hogy önállóan kommunikáljon angolul, használva az teológiai szaknyelvet. Ehhez elsajátít egy angol teológiai szókincset, megtanul hatékonyan olvasni, szöveget megérteni, feldolgozni, összefoglalni és önállóan írásbeli és szóbeli véleményt formálni teológiai kérdésekben.

Somfalvi Edit · Kredit 4 · Szem 5 · Őszi

Első félévben a hallgatók megismerkednek személyes lelki folyamataikkal és felismerik az oktatásban-nevelésben való részvétellel kapcsolatos készségeiket, képességeiket, határaikat. Továbbá megismerkednek a személyiségpszichológiai, fejlődés-lélektani és neveléselméleti alapfogalmakkal, elsajátítják a konstruktív pedagógia szemléletmódját és megtanulják egyházi környezetben alkalmazni.

Somfalvi Edit · Kredit 4 · Szem 6 · Tavaszi

A Katekhétika II szervesen ráépül a Katekhétika I - ben tanultakra, az általános ismereteket korosztályra lebontva tanulja meg alkalmazni a hallgató, közben képessé válik órarendek és óratervek elkészítésére, hatékony óratartásra valamint arra, hogy a tanulás közben kialakult koncepcióját, nevelési eszméit meg tudja fogalmazni.

Somfalvi Edit · Kredit 3 · Szem 5 · Őszi
BP31 · Liturgika I

Első féléves kurzusunk célja a liturgika történeti és elméleti kérdéseinek tisztázása, hogy a hallgató betekintést nyerjen az első keresztyén gyülekezetek istentiszteleti életébe, az abból kialakult felekezeti liturgiákba, megismerje a reformáció újat hozó tanítását az istentiszteleti formákkal kapcsolatban, valamint részletesen elsajátítson minden református istentiszteleti formát.

Somfalvi Edit · Kredit 2 · Szem 6 · Tavaszi
BP32 · Liturgika II

A diák megismerkedik a szakrális terek történetével, a szakrális építészettel és a szakrális terekben való szakszerű mozgással és szolgálattal. Megtanulja és kipróbálja az évkör minden ünnepének, illetve az emberélet fordulóinak alkalmaikor tartott istentiszteletek református liturgiáját, annak megszervezését, irányítását, illetve ökumenikus eseményekkor kompetensen együttműködik a többi felekezet lelkészével.

Somfalvi Edit · Kredit 1 · Szem 4 · Tavaszi

A gyakorlat három tevékenységből tevődik össze: ismeret-integrációs gyakorlat, legációs prédikációk elsajátítása, legációs élmények és tapasztalatok feldolgozása, illetve teológiai reflexió.

1. Ismeret-integrációs gyakorlat. Elkezdődik az a folyamat, melynek fő célkitűzése az, hogy a hallgatók meglássák a megszerzett teológiai ismeretek gyakorlati használhatóságának a lehetőségeit. A cél tehát, az integrációs készség alakítása.

Somfalvi Edit · Kredit 1 · Szem 3 · Őszi

A kezdődő legációs gyakorlatokra való tekintettel, szószéki gyakorlatokra kerül sor. Ezek prédikáció-választásból, prédikáció-elsajátításból, az istentiszteleti rend (liturgia) összeállításából, istentiszteleti imádság-írásból, és a szószéki gyakorlatból állnak össze. A szolgálatok csoportos kiértékelése és megbeszélése rendjén, jó lehetőség nyílik a hallgatók igehallgatási kultúrájának az alakítására, valamint a kifejezőkészségük javítására.

Somfalvi Edit · Kredit 4 · Szem 3 · Őszi

A gyakorlatot végző teológiai hallgató részt vesz a gyülekezeti hitvallásos nevelés minden részegységében óvodától az egyetemista bibliaóráig, megismeri az egyházi év és a Nemzeti Alaptanterv által előírt vallásórás, kátéórás és bibliaórás éves tanterveket. A szakmai gyakorlat végére képessé válik egyedül összeállítani éves tanterveket, óraterveket, megszervezni és lebonyolítani a hitvallásos oktatás-nevelés minden részegységét.

Somfalvi Edit · Kredit 4 · Szem 4 · Tavaszi

A gyakorlatot végző teológiai hallgató részt vesz a gyülekezeti hitvallásos nevelés minden részegységében óvodától az egyetemista bibliaóráig, megismeri az egyházi év és a Nemzeti Alaptanterv által előírt vallásórás, kátéórás és bibliaórás éves tanterveket. A szakmai gyakorlat végére képessé válik egyedül összeállítani éves tanterveket, óraterveket, megszervezni és lebonyolítani a hitvallásos oktatás-nevelés minden részegységét.