A kötet tanulmány gyűjtemény, mely tankönyvül szolgál majd a Tanárképző karra járó diákoknak. Mentálhigiénés írásokat tartalmaz, melyek a kamaszokkal való munkát segítik elő.
Edit Somfalvi
A kötet tanulmány gyűjtemény, mely tankönyvül szolgál majd a Tanárképző karra járó diákoknak. Mentálhigiénés írásokat tartalmaz, melyek a kamaszokkal való munkát segítik elő.
Ezen az oktatás-blokkon tanárok vettek részt online, akik a KáTéM módszertan elvi és gyakorlati részeivel ismerkedtek meg, valamint az óratervírás részletes menetével.
A módszertan nagy sikernek örvendett tanárok között is.
A Nagyvárad Csillagvárosi gyülekezetben az új esztendőben is szükséges és fontos döntésekre készültünk az Ige tanítása által. A Krisztus Urunknak átadott, odaszánt élet közösséggé formál minket, de nem egyformává. Mindnyájan más ajándékokkal érkeztünk a családunkba és a gyülekezetünkbe. Azokat kell Isten dicsőségére és egymás javára használni, kamatoztatni.
A Ludasi Református Egyházközég családos csendesnapján a család értékét vizsgáltuk meg korunk kihívásai között. A férfias férfi, a nőies nő képe, a hozott minták hogyan határozzák meg a mai családképet és hogyan hagyjuk azt utódainkra. Örökség - drága kincs vagy fölösleges teher a családból hozott közösségi tudás?
A jelenlevő párok a szülőcsaládok és a saját család hagyatékát vették számba, különös tekintettel arra, mi az, amit mindenképpen tovább kell vinni a 21. századba.
Ökumenikus Imahét megnyitó istentisztelete a Marosvásárhelyi Kistemplomban.
Textus: Jn 11, 17 - 27
Katechézishez módszertan kidolgozás a holland HOE és HGJB küldötteivel, tavaszi munkaülés, lelkipásztorok személyes és online bekapcsolódásával.
A munka angol és holland nyelven zajlik.
Az Istentisztelet lélekben felkészített a délutáni foglalkozásra, ahol a gyülekezet lelkészei, gondnoka, konfirmáltjai és konfirmandusai megkeresték és megtalálták, mennyi kincsük van az Istentől, amiért hálásak lehetnek, valamint ők maguk is drága kincsek, akiket egymásnak ajándékozott és egymásra bízott az Úr.
Az előadás a tekintély, az autoritás és a hatalom kérdéskörét taglalja, a tanító - tanítvány viszonyban, ahol a tanító autoritása, tekintélye és hatalma a tartalomválasztásban, a viszonyulásban és a kapcsolatban létben magából Istenből ered. Milyen következményei lehetnek ennek a tanítványra és a kapcsolatokra: Isten - tanítvány, tanító - tanítványra nézve.
Pages
