În cadrul unui program de mobilitate mixtă susținut de Erasmus+, studenții KPTI au participat la un curs internațional, o așa-numită mobilitate BIP, între 4-11 octombrie.
Isten országa
Within the framework of a blended mobility program supported by Erasmus+, PTI students participated in an international course, a so-called BIP mobility, between October 4-11.
Az Erasmus+ program által támogatott vegyes mobilitási program keretében október 4-11 között egy nemzetközi kurzuson, úgynevezett BIP mobilitáson vettek részt a KPTI hallgatói. A program két hollandiai egyetem, a Protestantse Theologische Universtiteit és a Theologische Universiteit Utrecht, két magyar egyetem, a Debreceni Református Hittudományi Egyetem és a Kolozsvári Protestáns Teológiai Intézet közös projektjeként valósult meg, azok oktatói, illetve diákjainak a részvételével.
Ökumenikus Imahét megnyitó istentisztelete a Marosvásárhelyi Kistemplomban.
Textus: Jn 11, 17 - 27
Az első imádság, amire Áron fiamat megtanítottam, az az „Én Istenem, jó Istenem, becsukódik már a szemem…” kezdetű estéli imádság volt. Ekkor még az imádkozás abból állt, hogy összetettük a kezünket, megpróbáltunk nem mozogni, és mivel Áron ekkor még csak rövid mondatokat tudott mondani, én mondtam tagoltan a mondatokat. Azután nem sokkal bevezettük a Miatyánk imádkozását is hasonló módon. Kezdtük az esteli imával és folytattuk az Úr imádságával. Vagyis folytattuk volna.
A gazdag ifjú története műfaját tekintve egy sikertelen hivatás történetének tekinthető. A történet középpontjában tehát a gazdagságról való azonnali, teljes és végleges lemondás áll, amely nemcsak ebben a konkrét esetben, hanem általánosságban is a Jézus követésének és ezáltal az örök életben való részvételnek a feltételévé válik. Ez a megközelítés feloldhatatlan feszültséghez vezet a magyarázatban. Az értelmezéstörténet áttekintése azt mutatja, hogy Jézus kijelentése minden kor embere számára elviselhetetlen. Ezért helyesebb a szöveget tanító beszédnek (Lehrgespräch) tekinteni.
Isten Országa legátfogóbb fogalma az Újszövetségnek – visszavetülésben az Éden kertig terjed, és majd az eszkatonban teljesedik ki. Isten uralmára, királyságára, országára vonatkozó távlatok bennünket ott indítanak cselekvésre, ahol vagyunk: a családban, a gazdaságban, a kultúrában és természetben, a politikában és egyházban – mert mindenütt csak egy a szükséges: keressétek először az Isten országát.
Prófétai imádság:
Atya, Fiú, Szentlélek Istenünk! Te, ki fénnyel árasztod el a világot, aki ragyogsz égen és földön, imádunk téged, és hódolattal borulunk lábaidhoz. Nagyságodat szólja Észak és Dél, hírül adja jöttödet a Napkelet a Napnyugatnak! És most mi is megállunk, hogy csodáljunk téged.
Jézus felszólítja az örök élet lehetősége felől érdeklődő gazdagot, hogy adja el minden vagyonát, ossza szét a szegényeknek, és kincse lesz a mennyben, majd induljon és kövess őt (Lk 18,22b). A korábban még lelkes kérdező némán, megszomorodva távozik. Az ár, amit Jézus szab, túl magas, neki ugyanis nagy vagyona van. Ekkor fordul Jézus a tanítványaihoz és ecseteli előttük, hogy milyen nehéz is, sőt, szinte lehetetlen a gazdagnak bejutni az Isten országába. A megállapítás súlyát a gazdag szomorú esete még inkább megnövelik; nincs senki, aki védelmére kelne a gazdagoknak.
Krisztus egyházának alapvetően két nagy problémája volt és van: vagy nem a jelenben élt, vagy csak a jelenben élt.