- HU
- EN
- RO
Katekézis a személyes fejlődés fényében és árnyékában
Az előadás megközelítésében a tanítvánnyá létel és tanítvánnyá tétel egyidejű és egymást erősítő, vagy éppen kioltó feladatkör és folyamat. A lelkész nem tud nem példakép lenni. Élete vagy kívánatos és követendő példa, vagy langymeleg és elrettentő példa, de mindenképpen példa. Mihez kezd ezzel a létállapottal a lelkész? Hogyan tud felkészülni a „jópélda”-ságra. Melyek az eszközei, milyen segítséget talál könyvekben és emberekben ehhez? Egyértelmű-e a mérce, amihez fel kell nőnie, fel kell fejlődnie? Boldogulhat-e egyedül? Milyen emberi készségek és képességek segítik? Milyen emberi tényezők akadályozhatják? Mikor nevezhetünk „elég jó” tanítványnak, példaképnek, katekétának egy lelkészt? Az előadás ezekre a kérdésekre keresi elméleti síkon, az azt követő beszélgetés által pedig közösen a választ.