Ugrás a tartalomra
Kolozsvári Protestáns Teológiai Intézet
Erdély református, evangélikus és unitárius lelkészképző egyeteme
HU
EN
RO
AKTUÁLIS
Hírek
Eseménynaptár
Közlemények
Álláshirdetések
Sajtóvisszhang
Blogok
KPTI 120
INTÉZET
Szervezeti felépítés
Történet
Szabályzatok
Hivatalok
Egyetemi kapcsolatok
Bentlakás
Étkezde
Támogatók
Ismertető füzet
FELVÉTELI
Református alapképzés (BA)
Evangélikus alapképzés (BA)
Unitárius alapképzés (BA)
Magiszteri képzés (MA)
OKTATÁS
Képzések
Tantárgyak
Órarend
Neptun
Erasmus
Ösztöndíjak
Oktatási segédanyagok
Értékelések
KUTATÁS
Kutatási projektek
Intézeti kiadványok
Könyvek
Tanulmányok
Cikkek, recenziók
Studia (SDTP)
Református Szemle
Könyvtár
RLGYTK
SZEMÉLYEK
Oktatók
Óraadó oktatók
Emeriti
Ifjúsági lelkipásztor
Adminisztratív személyzet
Könyvtári személyzet
Doktorok
AKADÉMIAI ÉLET
Istentiszteleti alkalmak
Kórus
Missziói tevékenység
Diákélet
Előadások
Prédikációk
Legáció
Képgaléria
Search form
Keresés
Tanulás és szövegértés (olvasás). A tanulási és olvasási (szövegértési) stratégiák, módszerek és technikák közötti összefüggések
Olvasmány:
Mező Ferenc:
A tanulás stratégiája. Diákoknak és felnőtteknek
Szító Imre:
A tanulási stratégiák fejlesztése
Nagy József:
Olvasástanítás: A megoldás stratégiai kérdései
, 17-43 (27)
Tartalom
Szövegértelmezés I
A tantárgy ismertetése: célok, tartalmak, követelmények, értékelés
Szemléleti megalapozás, alapvető fogalmak: kompetencia, kognitív és kommunikációs kompetencia
A tanulási folyamat. Paradigmaváltások, tanuláselméletek
A tanulási folyamat: tanulási stílusok, motiváció, orientáció, tanulási módszerek, stratégiák, technikák, tanulási körülmények
Tanulás és szövegértés (olvasás). A tanulási és olvasási (szövegértési) stratégiák, módszerek és technikák közötti összefüggések
A szövegértés. Az olvasás mint pszichikus rendszer; a kommunikációs kompetencia alapvető komponensrendszere
Szövegtan. Szövegpragmatika
Olvasási stratégiák (elméletek, fogalmak, modellek)
Olvasási stratégiák (alkalmazás)
Nem irodalmi és irodalmi kommunikáció (elméletek, stratégiák, gyakorlatok)
Az interdiszciplináris és intertextuális szemlélet és gyakorlat fontossága a szövegértésben
Szövegszemantika. A szövegszemantikai ismeretek szerepe a szövegértésben és szövegalkotásban
Szöveggrammatika. A szöveggrammatikai ismeretek szerepe a szövegértésben és szövegalkotásban
A félévi tevékenység értékelése (reflexió, értékelés, önértékelés)