Ugrás a tartalomra

Kolozsvári Protestáns Teológiai Intézet

Erdély református, evangélikus és unitárius lelkészképző egyeteme
  • HU
  • EN
  • RO
  • AKTUÁLIS
    • Hírek
    • Eseménynaptár
    • Közlemények
    • Álláshirdetések
    • Sajtóvisszhang
    • Blogok
    • KPTI 120
  • INTÉZET
    • Szervezeti felépítés
    • Történet
    • Szabályzatok
    • Hivatalok
    • Egyetemi kapcsolatok
    • Bentlakás
    • Étkezde
    • Támogatók
    • Ismertető füzet
  • FELVÉTELI
    • Református alapképzés (BA)
    • Evangélikus alapképzés (BA)
    • Unitárius alapképzés (BA)
    • Magiszteri képzés (MA)
  • OKTATÁS
    • Képzések
    • Tantárgyak
    • Órarend
    • Neptun
    • Erasmus
    • Ösztöndíjak
    • Oktatási segédanyagok
    • Értékelések
  • KUTATÁS
    • Kutatási projektek
    • Intézeti kiadványok
    • Könyvek
    • Tanulmányok
    • Cikkek, recenziók
    • Studia (SDTP)
    • Református Szemle
    • Könyvtár
    • RLGYTK
  • SZEMÉLYEK
    • Oktatók
    • Óraadó oktatók
    • Emeriti
    • Ifjúsági lelkipásztor
    • Adminisztratív személyzet
    • Könyvtári személyzet
    • Doktorok
  • AKADÉMIAI ÉLET
    • Istentiszteleti alkalmak
    • Kórus
    • Missziói tevékenység
    • Diákélet
    • Előadások
    • Prédikációk
    • Legáció
    • Képgaléria

Search form

A tantárgy ismertetése: célok, tartalmak, követelmények, értékelés

Tartalom

Szövegértelmezés I

  • A tantárgy ismertetése: célok, tartalmak, követelmények, értékelés
  • Szemléleti megalapozás, alapvető fogalmak: kompetencia, kognitív és kommunikációs kompetencia
  • A tanulási folyamat. Paradigmaváltások, tanuláselméletek
  • A tanulási folyamat: tanulási stílusok, motiváció, orientáció, tanulási módszerek, stratégiák, technikák, tanulási körülmények
  • Tanulás és szövegértés (olvasás). A tanulási és olvasási (szövegértési) stratégiák, módszerek és technikák közötti összefüggések
  • A szövegértés. Az olvasás mint pszichikus rendszer; a kommunikációs kompetencia alapvető komponensrendszere
  • Szövegtan. Szövegpragmatika
  • Olvasási stratégiák (elméletek, fogalmak, modellek)
  • Olvasási stratégiák (alkalmazás)
  • Nem irodalmi és irodalmi kommunikáció (elméletek, stratégiák, gyakorlatok)
  • Az interdiszciplináris és intertextuális szemlélet és gyakorlat fontossága a szövegértésben
  • Szövegszemantika. A szövegszemantikai ismeretek szerepe a szövegértésben és szövegalkotásban
  • Szöveggrammatika. A szöveggrammatikai ismeretek szerepe a szövegértésben és szövegalkotásban
  • A félévi tevékenység értékelése (reflexió, értékelés, önértékelés)
  • AKTUÁLIS
    • Hírek
    • Eseménynaptár
    • Korábbi események
    • Közlemények
    • Sajtóvisszhang
    • Álláshirdetés
    • Blogok
  • INTÉZET
    • Bemutatkozás
    • Történet
    • Egyetemi kapcsolatok
    • Bentlakás
    • Támogatók
  • OKTATÁS
    • Felvételi
    • Képzések
    • Tantárgyak
    • Órarend
    • Ösztöndíjak
    • Erasmus
    • Neptun
    • Segédanyagok
  • KUTATÁS
    • Kutatási projektek
    • Intézeti kiadványok
    • Repozitórium
    • Könyvek
    • Tanulmányok
    • Studia (SDTP)
    • Református Szemle
    • Könyvtár
  • SZEMÉLYEK
    • Oktatók
    • Óraadó oktatók
    • Emeriti
    • Ifjúsági lelkipásztor
    • Könyvtár
    • Adminisztráció
    • Doktorok
  • AKADÉMIAI ÉLET
    • Istentiszteleti alkalmak
    • Missziói tevékenység
    • Diákélet
    • Előadások
    • Prédikációk
    • Legáció
    • Képgaléria
  • Login
  • Saját oldal
  • Cím
  • Kapcsolatfelvétel
  • © KPTI