Scopul cercetării este de a furniza materiale exegetice pentru pastorii care oficiază slujbe de înmormântare, botez sau căsătorie. Unul dintre rezultatele așteptate ale proiectului este un volum de studii biblice care abordează texte legate de înmormântări, căsătorii și botezuri, oferind o introducere teologică pentru fiecare dintre cele trei teme.
exegézis (szövegértelmezés)
Az kutatás célja, hogy exegetikai anyagot biztosítson a kazuáliákat végző lelkipásztorok számára. A projekt egyik várható eredménye egy olyan igetanulmányos kötet, amely temetési, házasságkötési és keresztelési textusokkal foglalkozik, mindhárom témához teológiai bevezetést kínálva. A temetési rész az ókori halál- és feltámadásképzeteket tárgyalja, a házasság fejezet a bibliai szimbólumait és szokásait elemzi, míg a keresztelés a szövetség és rítustörténet fogalmaira összpontosít.
Vajon milyen háttere van a Lukács evangéliuma által lejegyzett születéstörténetnek? Miért fontos Lukács számára Augustus császár uralkodásának megemlítése és az angyali örömhír leírása. Van-e formai kapcsolat az ''evangélium'' és a császárkultuszban használt ''örömüzenet'' között? Mennyire követik, vagy képesek követni a fordítások az angyalkórus Lk 2,14-ben lejegyzett énekének formáját és tartalmát?
A könyörülő Úrról festett portré meghatározó vonása Máté Jézusról szóló beszámolójának. A Mt 8,1–15 éppen ezt az alapgondolatot villantja fel elsőként az evangéliumi elbeszélések sorában, hogy egyértelművé tegye: aki hatalommal tanít Isten akaratára, és aki ezt a hatalmat kézzelfoghatóvá is teszi gyógyító tettei-ben, nos ez a Jézus, a könyörülő Úr, Isten mennyei uralmának letéteményese az emberek között. Mindezt Máté úgy juttatja kifejezésre, hogy gondosan elkerüli, hogy a Jézus könyörülő jóindulatára konkrét fogalommal utaljon.
A könyörülő Úrról festett portré meghatározó vonása Máté Jézusról szóló beszámolójának. A Mt 8,1–15 éppen ezt az alapgondolatot villantja fel elsőként az evangéliumi elbeszélések sorában, hogy egyértelművé tegye: aki hatalommal tanít Isten akaratára, és aki ezt a hatalmat kézzelfoghatóvá is teszi gyógyító tettei-ben, nos ez a Jézus, a könyörülő Úr, Isten mennyei uralmának letéteményese az emberek között. Mindezt Máté úgy juttatja kifejezésre, hogy gondosan elkerüli, hogy a Jézus könyörülő jóindulatára konkrét fogalommal utaljon.