A tárgy célja a radikális reformáció erdélyi és magyarországi fogadtatásának és elterjedésének, az unitárius egyház kialakulásának és korai történetének bemutatása. Az órákon a hallgatók megismerkednek a legfontosabb egyháztörténeti forrásokkal, a 16. században zajlott hitviták szövegével, a reformáció prédikátorainak harcmodorával.
Kovács Sándor által oktatott tárgyak
|
Cred 4 · Sem 5, 7 · Őszi
|
Cred 4 · Sem 6, 8 · Őszi
A kurzus célja, hogy a hallgatók mélyebb betekintést nyerjenek a magyar unitárius egyház 17–20. századi történetébe, különös figyelmet fordítva az egyházi és világi vezetők életére, munkásságukra és hatásukra. A tantárgy lehetőséget biztosít arra, hogy a hallgatók megértsék az unitárius egyház és hittörténet főbb eseményeit, fejlődését, valamint azokat az interperszonális és vallási tényezőket, amelyek befolyásolták a vallási közösség történelmét és vallási identitását. |
|
Cred 4 · Sem 5, 7 · Őszi
A kurzus az erdélyi unitárius egyház 20. századi történelmét vizsgálja három politikai rendszerben: a két világháború közötti időszakban, a második világháború alatt és a kommunista diktatúra évtizedeiben. Kritikai forráselemzésen keresztül értelmezzük az egyház intézményi túlélési stratégiáit, a lelkészek és vezetők választásait, valamint az állam-egyház viszony változó dinamikáját. |
A kurzus célja a hallgatók bevezetése az ókori vallási kultúrák és világvallások alapvető történetébe, kialakulásuk, tanításuk és mai állapotuk megismerése révén. A tárgy a leendő lelkészek számára elengedhetetlen ismereteket kínál, amelyek révén megérthetik az egyes vallások történeti fejlődését, filozófiai hátterét és kulturális hatását. |
|
Cred 3 · Sem 5 · Őszi
A Magyar művelődéstörténet kurzus célja, hogy a hallgatók átfogó képet kapjanak a magyar kultúra történetileg változó fogalmairól, a különböző korszakok kulturális megvalósításairól és azok összefüggéseiről. A hallgatók megismerik a történeti, kultúrtörténeti korszakok eltérő jellegű tárgyi és szellemi kultúráját, és képesek lesznek a különböző kulturális irányzatok közötti kapcsolatok, hatások és fejlődési vonalak felismerésére. |