Interviul Motivațional (IM) este un stil de comunicare colaborativ și orientat spre obiective, cu un accent deosebit pe limbajul schimbării. A fost conceput pentru a întări motivația personală și angajamentul față de un obiectiv specific, explorând și evocând motivele proprii ale persoanei pentru schimbare într-o atmosferă de acceptare și compasiune, în scopul schimbării stilului de viață al acesteia.
Gyakorlati teológia
Interviul Motivațional (IM) este un stil de comunicare colaborativ și orientat spre obiective, cu un accent deosebit pe limbajul schimbării. A fost conceput pentru a întări motivația personală și angajamentul față de un obiectiv specific, explorând și evocând motivele proprii ale persoanei pentru schimbare într-o atmosferă de acceptare și compasiune, în scopul schimbării stilului de viață al acesteia.
A Motivációs Interjú (MI) egy együttműködésen alapuló, célorientált kommunikációs stílus, különös tekintettel a változás nyelvére. Arra tervezték, hogy erősítse a személyes motivációt és elkötelezettséget egy konkrét cél iránt azáltal, hogy az elfogadás és együttérzés légkörében feltárja és előhívja a személy saját indokait-érvelését a változtatásra a saját maga (életvitele) megváltozása érdekében.
A Motivációs Interjú (MI) egy együttműködésen alapuló, célorientált kommunikációs stílus, különös tekintettel a változás nyelvére. Arra tervezték, hogy erősítse a személyes motivációt és elkötelezettséget egy konkrét cél iránt azáltal, hogy az elfogadás és együttérzés légkörében feltárja és előhívja a személy saját indokait-érvelését a változtatásra a saját maga (életvitele) megváltozása érdekében.
Bibliolog as scriptural interpretation. Modern “midrash” as a possible method in catechesis. This research delves into the bibliolog approach to interpreting the Holy Scriptures, a technique often termed as “modern midrash” and not widely recognised in Hungarian-speaking regions. Originating from America, bibliolog diverges from the European tradition of bibliodrama or Biblical drama, focusing instead on a narrative-driven method.
A tanulmány az Erdélyi Református Liturgia és a Heidelbergi Káté összetartozásáról, belső kapcsolatáról szól. Hogyan lehet a liturgiában megélni a tanítványságot, a rítus hogyan épül a rendszeres teológiára a liturgiában.
A tanulmány az Erdélyi Református Liturgia és a Heidelbergi Káté összetartozásáról, belső kapcsolatáról szól. Hogyan lehet a liturgiában megélni a tanítványságot, a rítus hogyan épül a rendszeres teológiára a liturgiában.