Lelkigondozói identitás

A hallgatóknak meg kell ismerniük a lelkigondozás két alapvető formáját: a jelenlétet és a párbeszédet, és képesnek kell lenniük a helyzetnek megfelelő módszer kiválasztására és alkalmazására.
A hallgatóknak meg kell ismerniük azokat a nyelvi és kommunikációs elméleteket, amelyek alapos ismerete nélkülözhetetlen a lelkigondozói beszélgetések szakszerű vezetéséhez. Képesnek kell lenniük arra, hogy önállóan alkalmazzák a lelkigondozói helyzetekhez illő kommunikációs módszereket és technikákat.
A diákoknak meg kell ismerniük a villámbeszélgetés elméleti és gyakorlati alapjait, hogy gyülekezeti szolgálatuk során képesek legyenek ezt a különleges beszélgetési módszert alkalmazni.
A hallgatóknak meg kell ismerniük a lelkigondozói szakmai ás személyi kompetenciák elméleti alapjait, hogy ezek segítségével fejleszthessék saját képességeiket.
A diáknak meg kell ismernie a reflektálás elméletét és bevált módszereit, hogy ezek segítségével gyakorolni tudja a tapasztalati tanulást.
Végül fontos, hogy felismerje saját korlátait, mert így szakmai és személyes segítséget tud kérni.

Kompetenciák

Sajátos kompetenciák

1. Ismeretek A hallgatók alaposan ismeri a lelkigondozói beszélgetések különböző formáit és elméleti hátterét. Megérti a lelkigondozás területén nélkülözhetetlen szakmai és személyes kompetenciák elméleti alapjait. Tisztában van a reflektálás elméleti alapjaival és gyakran alkalmazott módszereivel. 2. Képességek A diák képes felidézni a lelkigondozói beszélgetéssel kapcsolatos tudását és azt alkalmazni a megfelelő lelkigondozási formák felismerésére, személyes és szakmai kompetenciák kifejlesztésére és megerősítésére, valamint a reflektáláshoz. 3. Attitűd és önállóság A hallgató konstruktív módon közelít a kurzus által nyújtott tudáshoz, és önállóan alkalmazza azt a helyes lelkigondozói hozzáállás kialakítására és megerősítésére. Fejleszti a reflexió képességét a kompetenciák javítása, a szakmai tudás erősítése és az tapasztalatalapú tanulás elősegítése érdekében.

Általános kompetenciák

1. Ismeretek A hallgató tisztában van az emberi kommunikáció törvényszerűségéivel és megérti azokat. Tudja, hogy a szakmaiság milyen fontos és hasznos. 2. Képességek A diák képes felhasználni a tudását a jobb és hatékonyabb kommunikáció érdekében. 3. Attitűdök és önállóság A diák kritikusan közelíti meg saját gyakorlatát, nyitottan értékeli azt és törekedik a személyes és szakmai fejlődésre.

Időbeosztás

Heti oktatási idő Előadás Szeminárium Gyakorlat
2 óra/hét 2 0 0
28 óra/szemeszter 28 0 0
Szorgalmi idő Óra/félév
Összesített idő 100
A kiadott kurzus, bibliográfia és órajegyzetek elsajátításához szükséges idő 60
További dokumentálódás könyvtárban, interneten, adatbázisokban vagy terepen 6
Szemináriumi dolgozatok, esszék, záródolgozatok elkészítése 6
Személyre szabott konzultáció 0
Szorgalmi idő összesen 72

Vizsgáztatás

A hallgató a szorgalmi időszak alatt először részletekben tanulja meg a tananyagot, majd a megszerzett tudásról részletvizsgán ad számot.
A részletvizsgák ösztönöznek a folyamatos tanulásra és elősegítik a tudás mélyebb elsajátítását, hosszú távú megőrzését és könnyebb előhívását.
A vizsgaidőszakban elsősorban a résztananyagok közötti összefüggések ismeretéről adnak számot. Ez a vizsga arra ösztönöz, hogy felismerjék az összefüggéseket és tudatosítsák a tananyag egységességét.

Bibliográfia

Könyv