A klasszikus ógörög nyelv koiné dialektusa az Újszövetség eredeti nyelve. Az órák célja a klasszikus koiné-görög nyelv alapjainak elsajátítása. A szentírás-tudomány elmélyítése érdekében a hallgatók négy szemeszterben megtanulnak görögül olvasni és írni, megismerkednek a nyelvtan alapjaival, a nyelv alapszókincsével és ezen keresztül az újszövetségi alapelemeivel. Hangsúlyos a morfológia, a mondattan a nyelvgyakorlat során kerül előtérbe. Mivel a tantárgy végcélja a Biblia olvasása és fordítása, a nyelvtanulás is speciálisan erre irányul majd. Ezért a hallgatók bibliai szövegeken gyakorolva megtanulják az Újszövetség szövegének fordítását és felkészülnek annak szakszerű értelmezésére.
Kompetenciák
Sajátos kompetenciák
Az igeragozás alapvető formáinak elsajátításával a hallgató hasznosítani tudja elméleti ismereteit az alaktani szövegelemzésben. Az eddig elsajátított alaktani ismeretek birtokában a hallgató képes felismerni a görög nyelv és kifejezésmód sajátosságait, és érzékeli az eredeti szöveg és a lehetséges fordítások közötti különbségeket.
Időbeosztás
				
					
						| Heti oktatási idő | 
						Előadás | 
						Szeminárium | 
						Gyakorlat | 
					
				
					
						| 2 óra/hét | 
						1 | 
						1 | 
						0 | 
					
						| 28 óra/szemeszter | 
						14 | 
						14 | 
						0 | 
					
				
				
					
						| Szorgalmi idő | 
						Óra/félév | 
					
				
					
						| Összesített idő | 
						103 | 
					
				
					
						| A kiadott kurzus, bibliográfia és órajegyzetek elsajátításához szükséges idő | 
						50 | 
					
						| További dokumentálódás könyvtárban, interneten, adatbázisokban vagy terepen | 
						22 | 
					
						| Szemináriumi dolgozatok, esszék, záródolgozatok elkészítése | 
						0 | 
					
						| Személyre szabott konzultáció | 
						3 | 
					
					
						| Szorgalmi idő összesen | 
						75 | 
					
				
			
Vizsgáztatás
- A félév során időben teljesíteni kell minden megírandó nyelvtani ismeret-ellenőrző tesztet. Vizsgára álláshoz az összes teszt alkalmával legalább 7-est kell elérni. Összefoglaló tesztírásra egy-egy nyelvtani egység végén kerül sor, míg rövid, „ötperces teszteket” gyakrabban fognak írni.
 
- A kitűzött memoritereket pontosan el kell sajátítani. Nem arra vagyok kíváncsi, hogy a hallgató képes-e bemagolni egy hosszabb vagy rövidebb szöveget, hanem arra, ha képes-e értelemszerűen elmondani egy-egy megtanult igeszakaszt. 
 
- A paradigma-táblázatok ismerete mellett érteni kell a ragozások logikáját is.
 
- A félév végi vizsgán egyidejűleg több kompetenciát kérünk számon: olvasási készség, nyelvtani ismeretek alkalmazása, szókincs ismerete, szövegértés.
 
- A hallgató munkaportfoliót készít, amelyet vizsgán úgymond „meg kell védenie”. Ez a dokumentumcsomag tartalmazza a különböző megoldott gyakorlatokat (írás- és betűismereti gyakorlatok, nyelvtani és nyelvi feladatok), a félév során megírt teszteket, a szakirodalom alapján készített táblázatokat, esetleges nyelvtani jegyzeteket, az órai jegyzetből átírt és szótár segítségével kiegészített szójegyzéket. Mind a portfolió, mind pedig a tesztek megírásánál fontos követelmény a szépírás.