A héber nyelv az Ószövetség legfontosabb eredeti nyelve. Ennek megfelelően az órák célja a klasszikus (bibliai) héber nyelv alapjainak elsajátítása. A szentírás-tudomány elmélyítése érdekében a hallgatók négy szemeszterben megtanulnak bibliai héber nyelven olvasni és írni, megismerkednek a bibliai héber nyelvtan alapjaival, alapszókincsével és ezen keresztül a héber bibliai gondolkodásmód alapelemeivel. A morfológia, a mondattan elsősorban a nyelvgyakorlat során kerül előtérbe. Mivel a tantárgy végcélja a Biblia olvasása és fordítása, a nyelvtanulás is speciálisan erre irányul. Ezért a hallgatók bibliai szövegeken gyakorolva megtanulják a bibliai héber szöveg fordítását és felkészülnek annak szakszerű értelmezésére.
Kompetenciák
Sajátos kompetenciák
Az írás-olvasás illetve a legelemibb nyelvtani alapismeretek elsajátításával a hallgató olvasni tudja a héber nyelvű szövegeket, illetve elkezdi megtanulni az alaktani szövegelemzés módszereit. Az elsajátított alaktani ismeretek birtokában a hallgató képes felismerni a héber nyelv és kifejezésmód sajátosságait, és érzékeli az eredeti szöveg és a lehetséges fordítások közötti különbségeket.
            
  
  
  
      
      
         
      
                  | # | Cím |  | 
    
    
          
                  | 1 | A héber írás-olvasás: I. rész |  | 
          
                  | 2 | A héber írás-olvasás: II. rész |  | 
          
                  | 3 | A főnév neme és száma |  | 
          
                  | 4 | A héber gyökrendszer: névszói gyökök mintái, gyenge gyökök, prefixumokkal képzett főnevek |  | 
          
                  | 5 | Geminata tövű főnevek, szegoláták, rendhagyó többesszámú főnevek |  | 
          
                  | 6 | Határozott névelő; Prepozíciók: bö, kö, lö, min; A we kötőszó; A Svá szabályai; Nominális mondatok |  | 
          
                  | 7 | Melléknevek; A min prepozíció speciális használata; Főnévi appozíciók |  | 
          
                  | 8 | Az igegyökök csoportosítása mássalhangzóik szerint; A qal participium activum és passivum alak- és mondattani kérdései |  | 
          
                  | 9 | Személyes névmások, névmási személyragok, a tárgy jelölésének lehetőségei |  | 
          
                  | 10 | A vonatkozó névmás; vonatkozó mellékmondatok; a "yesh" partikula használata; a tagadás formái; kérdő mondatok, felkiáltás és nyomatékosítás; az "asher" kötőszói használata |  | 
          
                  | 11 | A status constructus alak- és mondattani kérdései; a melléknév felsőfoka; a "kol" melléknév használata |  | 
          
                  | 12 | Birokos személyragokkal ellátott főnevek; Szövegtagolási jelek |  | 
          
                  | 13 | A perfectum/qatal forma; qal perfectum alak- és mondattani kérdései; a perfectum tagdása; a "he" directivus |  | 
          
                  | 14 | A gutturális- és gyenge igék qal perfectuma |  | 
      
     
  
  
  
  
  
  
 Időbeosztás
				
					
						| Heti oktatási idő | Előadás | Szeminárium | Gyakorlat | 
				
					
						| 2 óra/hét | 1 | 1 | 0 | 
						| 28 óra/szemeszter | 14 | 14 | 0 | 
				
				
					
						| Szorgalmi idő | Óra/félév | 
				
					
						| Összesített idő | 103 | 
				
					
						| A kiadott kurzus, bibliográfia és órajegyzetek elsajátításához szükséges idő | 50 | 
						| További dokumentálódás könyvtárban, interneten, adatbázisokban vagy terepen | 22 | 
						| Szemináriumi dolgozatok, esszék, záródolgozatok elkészítése | 0 | 
						| Személyre szabott konzultáció | 3 | 
					
						| Szorgalmi idő összesen | 75 | 
				
			
Vizsgáztatás
- A félév során időben teljesíteni kell minden megírandó nyelvtani ismeret-ellenőrző tesztet. Vizsgára álláshoz az összes teszt alkalmával legalább 7-est kell elérni. Összefoglaló tesztírásra egy-egy nyelvtani egység végén kerül sor, míg rövid, „ötperces teszteket” gyakrabban fognak írni.
- A kitűzött memoritereket pontosan el kell sajátítani. Nem arra vagyok kíváncsi, hogy a hallgató képes-e bemagolni egy hosszabb vagy rövidebb szöveget, hanem arra, ha képes-e értelemszerűen elmondani egy-egy megtanult igeszakaszt. 
- A paradigma-táblázatok ismerete mellett érteni kell a ragozások logikáját is.
- A félév végi vizsgán egyidejűleg több kompetenciát kérünk számon: olvasási készség, nyelvtani ismeretek alkalmazása, szókincs ismerete, szövegértés.
- A hallgató munkaportfoliót készít, amelyet vizsgán úgymond „meg kell védenie”. Ez a dokumentumcsomag tartalmazza a különböző megoldott gyakorlatokat (írás- és betűismereti gyakorlatok, nyelvtani és nyelvi feladatok), a félév során megírt teszteket, a szakirodalom alapján készített táblázatokat, esetleges nyelvtani jegyzeteket, az órai jegyzetből átírt és szótár segítségével kiegészített szójegyzéket. Mind a portfolió, mind pedig a tesztek megírásánál fontos követelmény a szépírás.